MIJN OGEN ZIJN OPEN NU GAAN ZE DICHT ZO IS HET DONKER EN ZO IS HET LICHT NU DOE IK 1 OOG OPEN EN 1 OOG DICHT WAT EEN GEK GEZICHT!!!

Fladderfoto’s

Een spin in onze klas: heel dikwijls leren we van toevalligheden. Er zat een spin in de keuken en we hebben die even in ons doorzichtig doosje gestopt zodat we de spin goed konden bekijken.

Kleuren voor het verdwijnspel. Eerst kiezen we welk kindje we willen kleuren. Een jongen of een meisje. Dan mogen we ook nog de huidskleur kiezen.

Een spelletje waarbij we goed moeten ‘kijken’ met onze ‘ogen’. Wat past er ‘NIET’ in de rij. Daarbij leren de peuters goed kijken en ze proberen ook te verwoorden en te denken waarom dit er niet bij past.

Proeven en voelen: we proeven zout, zuur, koekjes, banaan of appel. We voelen in de doos of er een pop of een auto in zit of iets anders….

We puzzelen het gezicht: eerst met een voorbeeld en dan zonder.

Koekeloeren en welkom: Charles kwam op dinsdag proberen en op donderdag mochten we hem al welkom heten in onze klas.