Een nieuwe start met enkel peuters in onze klas.

Welkom Myla, Milou, Omar, Cériel, Adeline en Joseph!

Geloofsopvoeding: iedereen hoort erbij, we zitten samen gezellig in ons klasje! Elke peuter heeft een symbooltje. We leren elkaars naam en symbooltje kennen. We maken het even stil!

Krullenbol: door middel van allerlei leuke liedjes met dansjes en bewegingen, leren we onze grote en kleine schrijfmotoriek.

Spelen met ontdekdozen: daar zitten allerlei kleine speeltjes in om te ontdekken, zintuigen te gebruiken, de kleine vingerspieren sterker te maken, techniek te bestuderen…

Plasticine: sommige peuters legden spontaan in elk rondje een bolletje plasticine. Zo leren we wiskunde: de één-één relatie.

Puzzelen: wie de puzzel kan maken, mag eens de kwast proberen te pakken.

Spelen in de bouwhoek of in de zandbak. Een volle doos met zand is heel zwaar… We leren licht en zwaar en hoog en laag.

Spelen met loose parts: peuters maken zelf kleine of grote constructies met allerlei klein kosteloos materiaal. Zo maken ze hun eigen creaties.

Fladderfoto’s

Verhaal: Karel gaat naar school en is verdrietig als mama vertrekt. Maar Karel gaat spelen en mama komt altijd terug!