Co-teachen en/of zorg bij/met juf Isabelle

Omdat gevoelens een belangrijk item zijn in iedereen z’n leven is het belangrijk hier op in te zetten…Ook bij onze jonge kinderen. Ze vinden het namelijk moeilijk zich in te leven id gevoelens van de ander en vertrekken nog vanuit hun eigen gevoel.

Door hen vaak positief te bevestigen wanneer ze goed gedrag vertonen en jouw gevoel hierbij te verwoorden worden de kinderen aangemoedigd dit gedrag nog meer te vertonen en leren ze ook onze gevoelens kennen. Door samen te spelen ondervinden ze de verschillende gevoelens aan den lijve maar dit wil nog niet zeggen dat ze ze ook kunnen verwoorden.

<Daarom is het in gesprek gaan hierover zo belangrijk…kunnen we ze ook uitbeelden, zonder klank, met klank? Kunnen we het gevoel raden, nabootsen,… Welk gevoel is het gevolg van positief gedrag en welk bij negatief gedrag?

Wat een boeiende babbel was dit… en tijdens het verwerken ervan kwam zelfs het gevoel ‘ verliefd ‘ eruit!

Jong geleerd zeker ;.)))

Vanaf volgende week gaan we , zoals jullie reeds weten, elke voormiddag een stuk opgesplitst werken.

Omdat de kinderen het wat uitdagender zouden vinden terug in de klas van vorig jaar te vertoeven gingen we met enkelen nadenken hoe we ze anders konden inrichten…Er kwam heel wat gesleur en gesjouw aan te pas maar…het ziet er leuk uit! En vooral…. ik/we hebben er zin in ;.))