Deze maand waren er wat minder gezamelijke momenten wegen andere taken maar … de momenten die we hadden waren fijn.
Hier speelden we het egelspel. Aan de hand van de dobbelsteen bepaalden we hoeveel wasknijpers er moesten geteld worden. Er was een makkelijke versie tem 3 en een moeilijkere tem 6. We oefenden hierbij natuurlijk de telrij en onze fijn-motorische handelingen.
Hier gingen we met concreet materiaal, paddenstoel en kabouter, aan de slag om specifieke begrippen spelenderwijs te oefenen; op, naast, achter, voor…
Ook de herfst-praat-zoek-plaat was boeiend.
Hier oefenden we de begrippen voor, achter en op.
En ook wat vullen, uitgieten, creëren, bouwen…
We deden ook aan schrijfdans ;.). We oefenden hierbij onze schrijfmotoriek waarbij we zowel de links-als rechtsdraaiende bewegingen oefenden door de krullen van Sint zijn baard te gaan tekenen.
En daarna maakten we er een leuke Sint van door te gaan tekenen, knippen en lijmen. We maakten ogen, neus en mond en natuurlijk mocht ook die mijter niet ontbreken. De kinderen kregen 3 punten waarbij ze de hoekige lijnvorming weer oefenden. Deze hadden ze al eens gedaan tijdens de schrijfdans in het thema muizen. Wat een betrokkenheid ;.))
Ook Pieten moeten soms helpen opruimen bij de Sint! Eentje kon het niet…konden wij hem helpen om het speelgoed op de juiste plaats in de kast te zetten? Tuuuuurlijk… hierbij oefenden we spelenderwijs de begrippen boven, bovenste, onder, onderste , midden en middelste.