CO-TEACHEN met juf Isabelle.

Maandelijks publiceer ik wat tekst en uitleg bij onze gezamelijke klasmomenten…

Tijdens het thema ‘fruit’ gingen we elk aan de slag met een groepje. Eerst namen we alle tijd om het meegebrachte fruit door de kinderen te gaan waarnemen. We probeerden te benoemen wat we zagen en daarna mochten we ook gaan snijden en proeven. We ontdekten zuur, zoet, lekker, minder lekker, glad,…

Het ongeschilde fruit konden we wassen/spoelen en met ons mes leerden we een ‘zaagbeweging’ te maken.

Op een mooie woensdagvoormiddag, bostijd dus ;.)) , was er voor de liefhebbers ‘ aan de slag met modder ‘. Eerst werd er modder gemaakt en wie wilde kon ermee aan de slag…

De ingekleurde appels van de vorige keer kregen een likje water want we kleurden met woody kleurpotloden. Met wat water erbij lijken ze net ingeschilderd.

Daarna deden we een activiteit rond ‘schrijfdans’ . Hierbij deden we allerlei voorbereidende schrijf-motorische bewegingen. Eerst luisterden we naar het liedje en maakten we grote cirkelvormige bewegingen met zowel linker als rechterhand in de lucht. Daarna gingen we op papier aan de slag of op het bord. We deden dit rechtstaand en er werd bewust gewisseld van hand…

Om te eindigen werd hun appel nog van een steeltje voorzien.

Een nieuw item ‘ de slak’ werd ingezet en daar hoorde een zoektocht naar slakken bij. De weergoden waren ons goedgezind en zorgden voor regen…we konden hoopvol aan onze zoektocht beginnen! Alle hoeken en verstopplekjes brachten ons toch een 10-tal slakken op. Onze waarneming kon beginnen… …hadden ze wel zin om zich te tonen?

De slakken kregen een tijdelijke nieuwe woonplaats waar de kinderen naar believen konden binnen gluren ;.)).