Op maandag en op vrijdag zijn er twee gezamelijke momenten. Het ene moment teachen juf Griet en ikzelf samen in de klas en het andere moment splitsen we de groep in twee en gaan we elk met een groep parallel aan de slag op twee verschillende locaties.
Deze manier van werken zorgt ervoor dat we ogen en oren hebben voor 4 dwz meer aandacht voor elk kind. We kunnen sneller inspelen op de noden en behoeftes van de kinderen en daar specifiek op inzetten.
We kregen bezoek van een aantal knuffelberen die we eerst eens goed gingen bekijken. Lijken ze op elkaar, wat is er anders, hoe voelen ze,…We speelden er ook een verstopspel mee in de klas.
Met onze beren oefenden we spelenderwijs de telrij en ook een aantal specifieke begrippen kwamen aan bod; op, onder, tussen, naast, grootste, kleinste,…
Als verwerking maakten we een grote bruine beer. De kinderen kwamen er zelf toe om hem te schilderen. We hielpen elkaar om de schorten aan te trekken en na onze activiteit gingen we ook zelfstandig onze handen weer proper maken. Ook hun borstels uitspoelen hoorde bij de opdracht.
Een andere verwerking van wat we net leerden was het inkleuren van de drie verschillende beren. We proberen om in de beren te kleuren.
We organiseerden ook een berenjacht. Daarbij hoorde een opdrachtkaart waar we 10 foto’s te zien kregen van verschillende knuffels en die moesten we zien te vinden in onze school
We vonden er eentje niet…
Daarna gingen we ze sorteren; de grote knuffels konden in de grote doos, de kleine in de kleine…
We speelden ook het spel met de gekleurde beren en de dobbelsteen met 1,2 en 3 stippen erop.